Bruiloft Tips

 

Graag willen wij u een aantal tips geven als basis voor een geslaagd feest


Sfeer is een van de belangrijkste aspecten voor een geslaagd feest. Niet alleen de muziek, maar ook andere punten spelen hierbij een belangrijke rol.

Tips voor de zaalindeling
Tips voor de openingsdans
Tips voor het feest
Tips voor het einde van het feest
Tips voor de keuze van de trouw/feestlocatie


 

Tips voor de zaalindeling:


* Pas de grootte van de zaal aan op het te verwachte aantal gasten.


* Een zaal die uit 2 delen bestaat kan heel mooi lijken, maar wees er bewust van dat er 2 groepen kunnen ontstaan, waardoor er een andere sfeer ontstaat, dan die je voor ogen hebt.

 

* Plaats de DJ centraal in de zaal, aangrenzend aan de dansvloer.

 

* Maak de dansvloer niet te groot, waardoor er snel een gezellige sfeer ontstaat.

 

* Plaats de statafels rondom de dansvloer, hierdoor is de drempel om deze te betreden lager.

 

* Zorg ervoor dat de zitplaatsen achter in de zaal worden gecreëerd. Hier kunnen de mensen zitten die graag rustig met elkaar willen praten.


Top

 

Tips voor de openingsdans:


* Maak de openingsdans niet te lang. Bij een traditionele ballad is 1 tot 1½ minuut meer dan genoeg, daarna zal de aandacht van de gasten verslappen.

 

* Hou de openingsdans dicht bij jezelf! Ga niet stijldansen als je je daar als bruidspaar niet lekker bij voelt.

 

* Tegenwoordig zie je steeds vaker dat bruidsparen een mix maken van verschillende nummers. Eventueel kunnen wij de openingsdans voor jullie mixen/samenstellen. Vele voorbeelden hiervan kun je vinden op youtube.


* Gaan jullie voor een surpriseact? Probeer het dan écht geheim te houden voor iedereen! Des te groter is de verrassing.

 

* Zorg dat je comfortabele dansschoenen draagt, zelfs als dat betekent dat je even van schoenen moet wisselen voor de openingsdans. Dat danst een stuk beter!

 

* Plan de openingsdans niet te vroeg op de avond, maar pas wanneer de gasten ook klaar zijn om te gaan dansen, dit zorgt ervoor dat de dansvloer direct vol stroomt na jullie dans.

 

* Zorg ervoor dat de fotograaf blijft tot na de openingsdans, wanneer dit niet mogelijk is vraag dan iemand van de gasten om foto's te maken en misschien ook iemand om te filmen.

 

* Kies direct na de openingsdans een 'floorfiller' uit, dit zorgt voor een volle dansvloer en een vliegende start van je feest. Graag adviseren we bij de keuze.

Top

 

Tips voor het feest


* Super leuk voor jullie feest is de Fotodoosch. De Fotodoosch is een kist met een camera erin. Je drukt op een knop en hij maakt een foto. De foto verschijnt daarna automatisch op het scherm. Net zoals in een fotohokje. Super simpel en super leuk!

 

* Met ballonnen kun je erg gemakkelijk een zaal decoreren. Plaats op iedere tafel een trosje helium balonnen aan een touwtje en dit geef je feest extra cachet!

 

* Het is een leuk idee om wegwerp-camera's in de feestzaal te leggen. Zo worden er onverwacht door de gasten de leukste foto's gemaakt. Die foto's zie je pas als je de rolletjes uit de wegwerpcamera's laat ontwikkelen.

 

* Een superleuk idee voor voor jullie feest is de Wolki Tolkie. bekijk de website en laat jullie gasten op een originele manier hun boodschap overbrengen.

 

* Plaats een videozuil bij de ingang. Op deze zuil kunnen de gasten een videoboodschap achterlaten. Als extra tips: laat de zuil staan tot alle gasten weg zijn, de videoboodschappen van de mensen die aan het einde van de avond naar huis toe gaan zijn vaak het leukste.

 

* Zorg voor sfeervolle verlichting in de zaal. Te felle verlichting remt mensen af.

Top

 

Tips voor het einde van het feest


* Wanneer de avond wordt afgesloten met eten zorg dan dat deze niet in het laatste half uur geserveerd worden. De feestavond is dan op het hoogtepunt en dit wil je niet laten verpesten doordat alle gasten met een puntzakje friet staan.

 

* Laat je uitzwaaien door alle gasten. Het is erg leuk om dit in combinatie met bijvoorbeeld sterretjes/vuurwerk te doen of deel vooraf aan alle gasten een bellenblaas uit.

 

* Het klinkt cliche, maar stop je feest op het hoogte punt.

 

* Kies ook voor het einde van de avond een 'floorfiller' uit, er is niets mooier dan 'knallend' je bruiloft af te sluiten. Graag adviseren we bij de keuze.

Top

 

Tips voor de keuze van de trouw/feestlocatie


* Beoordeel een locatie niet alleen op de buitenkant, de binnenkant is toch wat je het grootste deel van de dag/avond ziet.

 

* Check of er op de dag van jullie bruiloft meerdere feesten gepland staan bij de trouw/feestlocatie. Op jullie grote dag zijn jullie natuurlijk liever de enige! Wanneer je niet 'één van de' wil zijn, kun je dit het beste van tevoren goed afspreken.

 

* Wanneer je 1 locatie kiest voor zowel de huwelijksvoltrekking als het feest, check dan goed of deze voor beide geschikt is. Sommige locatie zijn prachtig voor de huwelijksvoltrekking, maar ongeschikt voor het feest (te laag, te veel galm of te kleine ruimtes).

 

* Controleer vooraf altijd of er een geluidslimiet geld voor jullie locatie (dit komt tegenwoordig steeds vaker voor). Soms is een geluidslimiet geen enkel probleem, maar op sommige locaties is een band of DJ geen optie. Graag advieseren we jullie hierover.

 

* Bezoek een locatie niet alleen overdag maar ook wanneer het donker is. Sommige locatie hebben 's avonds een totaal andere uitstraling dan bij daglicht.

 

* Er zijn locaties waar je ook de mogelijkheid het om te overnachten (voor het bruidspaar, maar misschien ook een aantal gasten), het is wel zo prettig wanneer je na het feest direct aan de huwelijksnacht kan beginnen.

Top

Uiteraard zijn dit tips en geen verplichtingen.

Bruiloft- en Feest DJ - Jullie bruiloft, onze passie !